Háttér
Kedves Olvasó!
Itt megtudhatod a
„titkaimat” arról
Hogyan készül a blog
Milyen „mániákban”
szenvedek
Mit hallgatok és
hogyan
Mi a véleményem
egyes - zenével kapcsolatos – dolgokról
Mik vagy kik az én
kedvenceim
Szétbontottam
részenként, hogy könnyebben megtaláld azt, ami érdekel. Ez nem
egy statikus oldal, így időnként változhat (bővülhet) a
tartalom.
MŰHELYTITKOK
Igyekszem
személyessé, egyénivé tenni a cikkeket
Amire leginkább
ügyelek, hogy a cikkeket személyes megvilágításból írjam,
ugyanakkor adatok és események szempontjából precíz legyen. Azt
vettem észre, hogy a magyar weblapok többsége, ahol zenei cikkek
is vannak, a szövegeket (főleg ha előadóról vagy stílusról van
szó) legtöbbször egy az egyben átmásolják a Wikipédiából. Én
igyekszem személyes élményeim felől megközelíteni a zenéket és
amennyire csak lehet elkerülni a sablonosságot és
lexikonszerűséget. Másolni mindenki tud, azonban egyedien írni
és olyan információkat átadni, amelyek máshol alig
hozzáférhetők, ez az, ami a fő célom.
Az elkészítés folyamata
0.Élmények,
zenei adatbázisok elkészítése
1.Előkészítésa,témakör és zenei időszak meghatározása
b,előadók, lemezek és zeneszámok kiválasztása
c,tervezés, vázlat
2.Törzsanyag megírása
a,információs anyagok felkutatása
b,információk+saját élmények, emlékek egybeillesztése, megfogalmazása
c,az anyag összeillesztése, általában kronológiai idősorrendben
3.Blogbejegyzés
a,főtémakép elkészítése
b,szöveg beillesztése, kiemelések
c,képek vagy videoklipek beillesztése
d,linkek beillesztése
e,zenei lista beillesztése
f,címkék, beállítások, metaadatok
g,megtekintés és ellenőrzés
4.Utómunkálatok
a,cikkek összekapcsolása linkekkel, kapcsolódó cikkek, stb.
b,kapcsolódás más oldalakkal (linkek)
c,kommunikáció – más oldalak, fórumok, Facebook, hozzászólások, stb.
Az időtényező
Az,
hogy mennyi ideig tart, mire elkészülök egy cikkel, igen változó.
Előfordult, hogy hetekig tartott, ugyanis figyelek a
részletekre és bizonyos esetekben vagy kevés, vagy túl sok adat
áll rendelkezésre és utána kell járnom, melyik a leghitelesebb.
Több zeneszerző, vagy zeneszám esetében nem találok infót, vagy
csak külföldi internetes oldalakon, különböző nyelveken,
ilyenkor sokáig tart, mire kihámozom belőle ami kell és helyesen
megfogalmazom magyarul.
Van úgy, hogy csak
egy dologra lenne szükségem, de ahhoz több oldalt is át kell
olvasnom. Mivel mindenről adatbázist vezetek, ha egy stílusról
cikket írok, akkor az összes abban szereplő olyan számot ami
tetszett, vagy megvan, át kell néznem, amihez már készen kell
állnia egy listának. Ez roppant sok időt vesz igénybe, de már
évekkel ezelőtt elkezdtem írni a listákat és még jó pár évet
igénybe vesz. Nem akarok semmi fontosat kihagyni, ezért egy
cikkhez, amiben talán csak 10 számról beszélek, többszázas
lista tartozik.
És még valami. Az
évtizedeket matematikailag számolom, tehát nálam a hetvenes évek
1971-1980, a nyolcvanas évek 1981-1990, a kilencvenes 1991-2000.
Hiába kezdődik más számmal az utolsó év, attól még ahhoz az
évtizedhez tartozik, ugyanis nulla év nincsen, az első az az első
év és az utolsó a 10-es.
ADATBÁZIS, ÉVSZÁM ÉS STÍLUSMÁNIA
Adatbázis imádat
Zenékről,
filmekről vagy egyéb dolgokról is szeretek adatbázist vezetni.
Zeneszám vagy videoklip esetén felírom az előadót, címet,
évszámot, szám hosszát, stílusát és hol található. Ehhez
régebben készítettem egy programot, aztán az utóbbi években
sima Excel táblázatokban kezdtem vezetni, mert egyszerűbb volt,
még ha nem is olyan látványos.
Engem nagyon érdekel az évszám
Filmeknél és
zenéknél is mielőtt megnézem vagy meghallgatom, kiderítem
az évszámot. Ez nálam nagyon fontos, képes vagyok tűvé tenni
ezért az információért az egész Internetet. Ugyanis szeretem
évszám szerinti sorrendben rögzíteni a dolgokat és ha valaminek
nincs meg, akkor nem beilleszthető. Így nem egyszer előfordult
már, hogy órák hosszat keresgéltem a neten egyetlen zeneszám
pontos évszáma után. Ennek ellenére vannak olyan zenék, amiknek
semmilyen módon nem sikerült kideríteni az évszámát.
Stílus, alstílus, al-alstílus
Ha van egy új
zeneszámom akkor kiderítem a pontos stílusát amit adatbázisban
vezetek. Manapság amikor már annyi alstílus van, ez nem is olyan
egyszerű, gyakran kénytelen vagyok több helyen utánanézni a
neten, vagy többször meghallgatni, mert ragaszkodom a pontossághoz.
Mert pl. létezik
sima house (bár ez is teljesen más mint a nyolcvanas évek végén
vagy a kilencvenes évek második felében), de van mondjuk húsz
főbb ága, és mondjuk egy deep house és egy hard house ég és
föld. Azonban sok szám esetében több stílus keveredik, így
kettő vagy három stílus is kerülhet egy rublikába. A stílusokat
már évtizedek óta figyelem, de csak az utóbbi években jutottam
el olyan szintre, hogy a több mint száz fő és alstílus jegyeit
alaposan ismerjem és meg tudjam különböztetni hallás után. Meg
kell jegyeznem, hogy olykor az Interneten is tévednek a stílus
meghatározásában egyes oldalak.
Az amatőr vagy
laikus oldalakról nem is szólva, de ez a rádióknál is előfordul.
Például többször észrevettem hogy a house-t trance-nak vagy
fordítva nevezték és ez számomra égbekiáltó tévedés, hiszen
a kettő teljesen más! Ez alól csak az a kivétel amikor a két
stílust vegyítik egyazon zeneszámban.
Hova lett az egyszerűség ?
A kétezres évekre
olyan gondjaim lettek az adatbázisok kitöltésével, hogy
egyszerűen nem fér bele a szöveg. Például van egy előadó (ez
most nem valódi szám, csak a példa kevéért írom) DJ Hughes
& Percy Somwall & Serna Green feat. Fully House
és akkor a szám címe: Once upon a time in the west and Great
waterfalls in South Africa (DJ Parker feat. Sam Gilbert &
Luke Windsor beautiful waterfalls progressive remix). Na most ezt
próbáld meg beírni egy rublikába. Szét lehet húzni az Excel
táblázatot, de akkor nagyon nehéz átlátni és kezelni mert nem
fér a képernyőre. A kétezres évek végére nagyon elterjedtek
ezek a hosszú címek.
Apró bosszúságok
A másik dolog, ami
miatt annyi időm elment, hogy egyesek nem képesek pontosan leírni
az előadó nevét, vagy a szám címét. Többször előfordult hogy
az interneten található szám pontatlanul volt fenn és csak nagy
utánjárással derítettem ki, miről is van szó. Eszméletlen
mennyiségű időm elment már azzal, hogy zeneszámok eredetére
rájöjjek, mert tévesen tették fel a netre. Van úgy, hogy
teljesen más névvel, mint a valódi. A Youtube-on is rengeteg
dalnak tévesen van fent az előadója és/vagy a címe, vagy
mindkettő.
Még rosszabb
amikor egyes előadók több nevet használnak (akár egyazon
előadónéven belül is pl. néha van DJ előtag, néha nincs) és
adott zeneszámot a másik előadóneve alatt tüntetik fel, mint
amelyen megjelent.
VÁLTOZATOSSÁG
Olyan nincs, hogy
valamit nyakra-főre hallgatnék – még akkor sem, ha kedvenc.
Kezdettől fogva úgy vettem fel számokat a kazettáimra, ahogy
jöttek a rádióban, ami tetszett, azt rögzítettem. Így aztán
egy-egy kazettán a pánsíp zenétől a technóig legalább tíz
stílus szerepelt. Ahhoz szoktam, hogy többfélét hallgatok, ha
tetszett is egy-egy előadó vagy stílus, akkor sem hallgattam
állandóan azt.
Sőt ilyen
szempontból fordított ember vagyok. Ha valakinek valami kedvence,
azt égre-földre hallgatja, én meg nem, semmiképp sem többet,
nehogy megunjam. Ezért sosem örültem, ha nekem nagyon tetsző
zenéket játszottak más helyeken, mivel ezek lelkileg felemelőek
és nem szeretem elherdálni azt az érzést, úton-útfélen.
Mindig ugyanazt? Na ne! Sok-szí-nű-ség – ez legyen a jelszó
Na
mármost, a kilencvenes évek elején még annyiféle zenét
hallgatott az ember, amennyit akart. A Petőfi, a Danubius, vagy a
Juventus mindenfélét játszott, sokszor ún. stúdiózenéket is.
Ezekben azt szerettem, hogy kevéssé ismertek voltak, ezért nem
lehett őket megunni. Aztán a kilencvenes években fokozatosan
eltűntek a műsorvezetők, a zenék egyvágásúak lettek és eljött
az ismétlések korszaka.
Később ebben
biztosan közrejátszott a szerzői jogok szigorítása, de én azt
gondolom ez rendkívül károsan hatott az egészre. Mert addig
rengeteg előadót és zenét lehetett megismerni, míg később
mindig csak ugyanazokat nyomták és a többinek semmi esélye sem
maradt.
Rendkívül
szánalmasnak tartom amit egyes rádióadók a kétezres évektől
csináltak, minden áldott nap ugyanazt a néhány számot egy
csomószor leadni. És az emberek még hallgatják is. Nekem ez egy
iszonyú büntetésnek tűnik, és azokat sem értem akik ilyen
igénytelenek. Manapság, amikor szinte bármilyen zenét lehet
hallgatni az Internet által – gondoljunk csak az internetes
rádiókra, vagy akár a Youtube-ra – látszik csak igazán, hogy a
rádiók a kínálatnak csak egy apró töredékét játsszák. Az is
megáll egy-két „középstílusnál”, az egyéb műfajoknak
semmi lehetőségük.
Diszkóban azt
tapasztaltam anno, hogy van néhány nagyon menő szám, amit egész
évben nyomnak. Ott azért többféle zene előfordult, mint a
rádiónál, de a sok ismétlés miatt, kevés lehetőség maradt
másokra. A DJ-k pedig ha látták, hogy bizonyos számra mennyien
tombolnak, akkor arra ráálltak és nem vállalták a kockázatot,
hogy olyan számokat játsszanak, amiről nem ismeretes a reakció.
Slágerlista – jaj de csiga!
A slágerlistákkal
ugyanez volt a helyzet. Megjelent egy új szám. Meghallgattam,
tetszett, egy hónap múlva már másokat hallgattam, erre három
hónap múlva kerül fel a listára és egy év múlva, amikor már
ötvenezerrel arrébb vagyok, még ott tartanak a listák.
Nehogy már ugyanazt hallgassam, amit mindenki – különleges legyen
Mindig is a
különleges zenét szerettem, azt amelyet nem játszottak és alig
lehetett megszerezni. Nem szerettem olyan zenéket hallgatni,
amelyeket mindenki. Az nagyon unalmas és átlagos.
EGYÉB GONDOLATOK
Mp3 fülhallgatóval – nem mindegy mennyit és hogyan
Amikor elkezdtek
tömegesen terjedni az mp3 lejátszók, egyre inkább azt vettem
észre, hogy sokan – leginkább a legfiatalabb korosztály –
reggel bedugja a fülét, este pedig kihúzza. Közben, bárhol van,
akár az utcán, egyfolytában megy a zene.
Na mármost, ha a
veszélyeket nem is számítjuk, ami a közlekedésben rejlik,
egyrészt a hallásra lehet ez káros hatással (ha én hallgatok
mp3-at akkor a környezetem semmit sem hall belőle, de sokaknál úgy
vettem észre, olyan hangosan hallgatják mintha egy dübörgő
koncerten, vagy diszkóban lennének) másrészt ez folyamatos zajt
teremt az „elmében”.
Mi van ha csend
van? Akkor ezek az emberek mihez kezdenek magukkal? Valószínűleg
mindenféle bajuk van, mert hozzászoktatták az agyukat a folyamatos
ingerekhez. Másrészt ez elmenekülés a külvilág elől egy belső
zárt világba.
A csendnek is megvan a maga zenéje (sőt!)
Napközben, vagy
vezetés közben nem szoktam rádiót hallgatni. Nekem nincs
szükségem mellékzajra, amit csinálok, azt csinálom. Ha zenét
akarok hallgatni, akkor a saját gyűjteményemet használom, azt
hallgatom, vagy nézem a videoklipeket. És az ezerszer
változatosabb, mint a rádió, vagy zenetévé. De napközben erre
nincs szükségem, megvagyok zene nélkül, elég hetente
egy-kétszer.
Tiszteld a mások ízlését!
Nem tudom megérteni
azokat az embereket akik fórumokban, közösségi oldalakon, vagy
akár weblapokon zenéket ócsárolnak. Például kitesznek egy
videoklipet amire véleményeket mondanak és sokan, akiknek nem
tetszik, egyszerűen egy trágár mondattal odaírják a
véleményüket. Ez számomra és gondolom mások számára is nagyon
ellenszenves. Nekem sem tetszik minden zene, de ha valami nem jön
be, egyszerűen nem írok oda semmit, olyasmit azonban semmiképp sem
tennék, hogy mindenféle csúnya szavakkal becsméreljek egy
zeneszámot. Ugyanis minden zene valakinek tetszik és azzal, hogy
leszúrjuk a zenéjét, közvetetten őt is leszóljuk.
A zenében is az a
csodálatos, mint minden másban, hogy olyan sokféle és ahány
ember annyiféle ízlés. Ha a másik ember helyében lennék,
valószínűleg más(fajta) zenét szeretnék. Ez szubjektív és így
jó.
A zene és az idő
Van egy réteg
amelyik azt mondja a mai zene már rég nem zene. Ők a régi 60-as,
70-es, esetleg 80-as évek zenéjét hallgatják és nem
tartják sokra az újabbakat. Ugyanakkor van egy másik, többnyire
fiatalabb közeg, amely csak a „ma” zenéjét akarja és a régit
nem szereti, elavultnak tartja, vagy egyszerűen csak az új jelent
számára valamit.
Részemről a
zenében nincsen idő. A zene egyszerűen magasan az idő felett áll.
Kétségkívül az idő folyamán változott és más lett, fejlődött
is, meg bizonyos szempontból talán vissza is. Ha nekem egy zene
tetszik, akkor teljesen mindegy hogy 1959-ben, vagy 2011-ben
született. Ez szubjektív dolog. Szeretem a régieket és az
újabbakat is.
Én sem a „tuc-tuc” –ot szeretem a tuc-tuc – ban
Úgy a kilencvenes
évektől egyre hangsúlyosabb lett a dobgép szerepe és az alapütem
a tánczenékben egyre fajsúlyosabb lett. Sokan kritizálták a
modern gépzenéket, hogy minden dallam nélkül, csak értelmetlen
gépi ütem az egész.
Bizonyos fokig
igazuk is van. Én imádom a modern gépzenéket (is), de nem azt, ha
nincsen benne semmi, csak egy monoton ütem. Azt sem szeretem ha
például elkezdődik egy szám, és három percig semmi más nem
hallható, csak egyetlen ütem, utána kezd csak váltani valami
értelmesebbre a zene. A monotonnak tűnő zene is jó lehet, ha
valamilyen hipnotikus alaphang szól alatta. A „gépzenéknek” is
megvannak a maguk dallamai, ritmusai és szépségei.
Nekem nem olyan fontos a szöveg
Vannak akik
kifejezetten magyar zenét szeretnek hallgatni, mert a szöveg
gyakorol hatást rájuk. Érdekes módon én sokáig egyáltalán nem
hallgattam magyar zenét, mert – azt leszámítva, hogy kevés
volt, ami tetszett – ha zenét hallgatok, akkor el akarok lazulni,
és elereszteni a gondolataimat. Borzasztóan sokat olvastam-olvasok
és ha zenét hallgatok nem akarok a szövegre figyelni. A zene
érdekel. Ettől függetlenül előfordul hogy egy dalnak jó
szövege van, ami fokozza a hatást.
KEDVENCEK?
Kedvenc előadók
Ha azt kérdeznéd,
melyik a kedvenc előadóm, az egy roppant nehéz kérdés. Ugyanis
rengeteg előadó van, amelyik nagyon tetszik. Azonban a legtöbbnek
vannak gyengébb számai, vagy lemezei is. Ezért inkább kedvenc
számaim vannak mint előadóim. Vannak olyan előadók, akik
termékenyek és nagyon sok lemezük van, tőlük rengeteg szám
megvan, mégsem biztos hogy kedvencek.
De hogy valamit
mondjak, megemlítek néhányat, akik – ha lenne egy „kedvenc
előadó listám”
– biztosan szerepelnének benne.
Tehát ez nem az
összes kedvencem, csak egy kis részük:
Sandra
Amikor elkezdtem
zenéket hallgatni, ő gyakorolta rám a legerőteljesebb hatást.
Több műfajban jelentek meg lemezei; synthpop, disco, pop,
downtempo, dance. Főleg a nyolcvanas években megjelent dalait
szeretem.
Baby Baby
Ezt a formációt
kevesen ismerik.1989-90-ben jelentek meg lemezei az eurobeat hi nrg
stílusában. Az egyéni énekhang, a különleges dallamos, mégis
gyors tempó engem elragadott örökre. Bővebben: Baby
Baby, Leonie Gane
Enigma
A misztikus
jellegű, gyönyörű, egzotikus tájakon játszódó videoklipeket
mindig imádtam. Ebben a műfajban az Enigma a legtermékenyebb,
teljesen egyedülálló a világon és képes volt folyamatosan
megújulni.
Vangelis
Ő az az előadó
aki képes a legvarázslatosabb lelki élményekhez vezetni a
hallgatót. Feltételezésem szerint (ha nem hiszel az élet előtti
életben ezt ne olvasd el) ő nagyon magas szinten volt, mielőtt
erre az életére született, és amit ott átélt, csak a zene tudja
kifejezni.
Claudia T.
Három stúdiólemez
jelent meg tőle, synthpop, hi nrg és disco stílusokban
Tangerine Dream
Főként a
hetvenes-nyolcvanas évekbeli lemezeik tetszenek, jól vegyítik az
elektronikus és az ambient stílusokat.
Laserdance
A spacesynth
legsikeresebb előadója, szinte minden számuk megvan.
Bad Boys Blue
Ettől az
együttestől rengeteg zeneszám van meg, disco, synthpop és dance
műfajban. Dallamos, igényes zenéjük van, haladtak a korral.
Bővebben: Bad
Boys Blue
Jean Michel
Jarre
A legjobb
klasszikusok egyike, az elektronika mestere. Eleinte elektronikus és
ambient jellegű zenét alkotott, később electro, majd trance
elemeket is alkalmazott.
Kraftwerk
Ők az electro
atyjai, technokrata zenéjük több zenei korszakra hatással bírt.
Schiller
Ő valóban az
érzelmekre hat. Jellegzetes ambient-trance zenéje időként
popdalokkal vegyítve, jókora rajongótábort hozott számára.
Még néhányat
megemlítek (és még rengeteg hiányzik):
Fancy,
Frankie Goes To Hollywood, Raver's Nature, Propaganda, U96, Kim
Wilde,
Pet
Shop Boys, L.A. Style, 2 Unlimited, Alphaville, Deep Forest, Dance 2
Trance,
Jam
& Spoon, Vanessa, Linda Ross, Masterboy, Beautiful World,
Harold Faltermeyer,
Chimo
Bayo, Scooter, Cappella, Paradisio, Antiloop, Chicane, 4 Strings,
Galaxy Hunter,
Koto,
Members Of Mayday
Kedvenc stílusaim
Ezt megint nem
lehet meghatározni, a blogon szereplő stílusokat mind szeretem,
legfeljebb annyi különbség, hogy egyes stílusok kiemelkedőbb
hatással bírtak számomra.
Disco (dance)
stílusok
A 70-es évek
diszkójától kezdődően, mind szeretem. Az 1974 – 1980 közötti
időszak hagyományos discozenéjét, a 80-as évek italo disco és
eurodisco zenéit, valamint a 90-es évek eurobeat, eurodance,
italodance stílusait egyaránt.
Szintetizátor
alapú zenék
Először is a
70-es évekbeli elektronikus zenéket, mint a berlini iskola – élén
a Tangerine Dream-mel – valamint Vangelis, Jarre, Kraftwerk. A
70-es évek végén, 80-as évek elején divatos electro –t (amely
1998-tól ismét felkapott lett). A szintipop-ot, amely a 80-as évek
egyik legnépszerűbb stílusa volt. A spacesynth –et, amely
szintén a 80-as évekből ered, de a 2000-es évektől újra
felvirágzott.
Elektronikus
tánczenék
A house zenének
számtalan változata alakult ki a 80-as évek második fele óta, s
szinte mind bejön nekem. A 90-es években a progressive house
fejlődésnek indult és számos kedvenc született a műfajban.
A technozenét
nagyon szerettem a 90-es évek elején, azóta inkább a belőle
származó alműfajok virágoznak. Az ebből kialakult, nagyon kemény
hardcore, gabber, hardstyle zenéket is kedvelem, s persze a happy
hardcore is idetartozik.
A trance
kezdetektől fogva tetszik, beleértve az összes al-ágát, mint a
hard, a progressive, a dream, stb.
Misztikus-hipnotikus
zenék
Ezalatt a
relaxációs, elvarázsoló, nyugtató és egzotikus zenéket értem.
Tehát az ambient, downtempo, new age, world music, chill out és
hasonló muzsikákat.
Egyéb stílusok
A fentebb említett
stílusokhoz kapcsolódóan van még számos stílus, amelyeket nem
említettem meg külön, mint pl. pop rock, pánsípzene és a
filmzenék.
Szóval szeretem a
lassú és a gyors, a lágy és a kemény, a ritmusos és az ütemes,
a pörgő, dinamikus és a progresszív zenéket is. Ezekről a
típusokról bővebben olvashatsz itt: Személyiségépítés
zenével
Kedvenc zeneszámaim (időrendi sorrendben)
Ez
egy nagyon-nagyon hosszú lista lenne, amely folyamatosan bővül.
Így csak a közel 200 legkedvesebb zeneszámom írtam ide, időrendi
sorrendben. A többit elolvashatod a „szubjektív Top” cikkekben.
(* -gal jeleztem az abszolút kedvenceket.)
Ennio Morricone – The Good, The Bad And The Ugly (soundtrack) 1966
Ennio Morricone – Farewell To Cheyenne (soundtrack) 1968
Jean Michel Jarre – Oxygene 2. (electronic, ambient) 1976
Kraftwerk - The Robots (Die roboter) (electro) 1978
Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 3. (electronic, ambient) 1978
Kraftwerk – The Model (synthpop) 1978
Stu Phillips - 'Jelly Belly' Theme from Buck Rogers (electro) 1979
Tangerine Dream – Remote Viewing (electronic, ambient) 1981
Klaus Doldinger – Ein Fall Für Zwei (soundtrack, electronic) 1981
Joël Fajerman - Flowers love (ambient, electronic) 1982
Presser Gábor – La Balletta No. 2. (electronic) 1982
Dollar – Videotheque (synthpop) 1982
Ennio Morricone – Marco Polo (soundtrack) 1982
Henry Mancini – Beach Walk (soundtrack) 1983
Saragossa Band – Buona Sera (disco, synthpop) 1983
Frankie Goes To Hollywood – Relax (synthpop) 1983
Brad Fiedel - Terminator Theme (score) 1984
Brad Fiedel - Gun Shop/Reese In Alley (score) 1984
Vangelis – Bounty (soundtrack, ambient) 1984
Propaganda – Dr. Mabuse (synthpop) 1984
Danna & Clement – Stars and spells (ambient) 1984
Danna & Clement - Summerland House in the Garden (ambient) 1984
Danna & Clement – Under August Sun (ambient) 1984
Laura Branigan – Self Control (synthpop) 1984
Frankie Goes To Hollywood - Welcome to the Pleasuredome (synthpop) 1984
Hipnosis – Argonauts (spacesynth) 1984
Depeche Mode - People Are People (synthpop) 1984
Harold Faltermeyer – Axel F. (synthpop, electro, score) 1984
Giuliano Pilati /Tangerine Dream - Street Hawk (electronic, score) 1985 *
Carmelo & Michelangelo La Bionda - Miami Supercops (soundtrack, electro) 1985
James Horner - Commando - Prologue/Main title (score) 1985
Maurice Jarre - Witness (Main Title) -Journey to Baltimore (soundtrack, ambient) 1985
Peggy Abernathy - Back to the Shadows (pop, soundtrack) 1985
Baltimora - Tarzan Boy (italo disco) 1985
Monte Kristo - The Girl of Lucifer (synthpop, italo disco) 1985
Michael Cretu – Samurai (synthpop) 1985
Sandra – Maria Magdalena (synthpop) 1985
A-Ha - Take On Me (synthpop) 1985
Modern Talking - Cheri Cheri Lady (synthpop) 1985
Sandra - In the Heat of the Night (synthpop) 1985
Sandra – You and I (synthpop) 1985
Propaganda - Frozen Faces (synthpop) 1985
Europe - The Final Countdown (arena rock) 1986
Kenny Loggins - Danger Zone (pop rock, soundtrack) 1986
Alan Silvestri - Flight of the Navigator (end title) (soundtrack, synthpop) 1986
Alan Silvestri - Robot Romp (soundtrack, synthpop) 1986
Jean Michel Jarre - First Rendez-Vous (ambient) 1986
Bananarama – Venus (disco, synthpop) 1986
Arabesque – Ecstasy (synthpop) 1986
Depeche Mode - A Question of Time (synthpop) 1986
Sandra - Innocent Love (synthpop) 1986
Sandra - Don't Cry (synthpop) 1986
Michael Cretu – Gambit (synthpop) 1986
Fancy - Lady of Ice (synthpop, eurodisco) 1986
Tangerine Dream - Sudden Revelation (ambient) 1987
Peru – Africa (electronic) 1987
Kylie Minogue - The Locomotion (disco) 1987
Sandra - Everlasting Love (disco, synthpop) 1987
M & H Band - Pop Corn (electro, synthpop) 1987
Interface - Plastic Age (synthpop) 1987
Laserdance - Future Generation (spacesynth) 1987
Laserdance - Goody's Return (1987 version) (spacesynth) 1987
Paul Hertzog - Bloodsport (all tracks) (score, synthpop) 1988
Samantha Fox - I Only Wanna Be With You (disco) 1988
Claudia T. - Dance With Me (hi nrg, synthpop, disco) 1988 *
Primero - Qué Me Pasa? (synthpop, italo disco) 1988
Peter Schilling - The Different Story (synthpop) 1988
Eighth Wonder - I'm Not Scared (synthpop) 1988
Bad Boys Blue - A World Without You (synthpop) 1988
Kim Wilde - Never Trust A Stranger (synthpop) 1988
Shooting Party - Safe In The Arms Of Love (synthpop) 1988
Pet Shop Boys - I'm Not Scared (synthpop) 1988
Laserdance - You And Me (spacesynth) 1988
Laserdance - Around The Planet (spacesynth) 1988
Proxyon - Space Travellers (spacesynth) 1988
Inner City - Good Life (house) 1988
Mike Oldfield – Innocent (pop rock) 1989
Kathy Joe Daylor – Little Witch (disco) 1989
Baby Baby - The Day Of Doom Doom (eurobeat, hi nrg) 1989
Master Voice – Balaton (disco, synthpop) 1989
David Hasselhoff - Je T'Aime Means I Love You (synthpop) 1989
Bad Boys Blue - Lady In Black (synthpop) 1989
Bad Boys Blue - A Train To Nowhere (synthpop) 1989
Mysterious Art - Das Omen (synthpop, new beat) 1989
Guru Josh – Infinity (house) 1989
Enigma – Mea Culpa (ambient, downtempo) 1990
Baby Baby - Sex success (eurobeat, hi nrg) 1990 *
Virginelle – Fantasy (eurobeat) 1990
Bonanza Banzai - C'mon Start The Banzai (synthpop) 1990
Alexis - Somebody Tonight (hi nrg, eurobeat) 1991
Danny Keith - One More Time (eurobeat, hi nrg) 1991
Myléne Farmer – Désenchantée (synthpop) 1991
The Klf - Last Train To Transcentral (acid house) 1991
Praga Khan - Injected With A Poison (techno) 1991
L.A. Style - James Brown Is Dead (techno) 1991
Chimo Bayo - A Si Me Gusta A Mi (techno) 1991
2 Unlimited - Get Ready For This (techno) 1991
Vangelis - West Across The Ocean Sea (ambient) 1992
Mike Oldfield – Sentinel (ambient) 1992
The Future Sound Of London - Papua New Guinea (ambient, breakbeat) 1992
Electrotete - I Love You (ambient, house) 1992
Anika - Secret Lover (hi nrg, eurobeat) 1992
Linda Ross - Loving Honey (eurobeat, hi nrg) 1992 *
High Frequency - Hot Summer Nights (hi nrg, eurobeat) 1992
Victoria – For You (eurobeat, hi nrg) 1992
Hypnosis - Planet To Planet (spacesynth) 1992
Koto - From The Dawn Of Time (spacesynth) 1992
Daylight – Energy (spacesynth) 1992
Snap – Rhythm Is A Dancer (eurodance) 1992
Sandra – I Need Love (eurodance) 1992
Alphaville - Big In Japan 1992 A.D. (techno, eurodance) 1992
Kylie Minogue - Do You Dare (techno, eurodance) 1992
Slotmachine vs. Gemini 7 – Popcorn (techno) 1992
L.A. Style - I'm Raving (techno) 1992
The Immortals - Mortal Kombat (techno) 1992
Synthesis - Let's Get Together (techno) 1992
2 Unlimited - Twilight Zone (techno) 1992
Vanessa - Diamond Eyes (eurobeat) 1992
Technostar – Telstar (techno) 1992
Hyena - Bach is Back (techno) 1992
J.Y. Factory - James Brown Is Dead Or Alive (techno) 1992
L.A. Style – Balloony (techno, hardcore) 1992
Plasma – The Sound (acid trance) 1992
Jam & Spoon – Stella (progressive trance, guitar trance) 1992
Beautiful World – In The Beginning (ambient, new age) 1993
Tangerine Dream - The Blue Bridge (ambient, jazz) 1993
Vanessa – Hey Hey (eurobeat) 1993 *
Alexis – Sugar Baby (eurobeat) 1993
Laserdance – Hypermagic (spacesynth) 1993
Fun Factory - Groove Me (eurodance) 1993
Tornádó – Tornádó (technodance) 1993
Final Fantasy – Sometimes (hard trance, acid trance) 1993
Quench – Dreams (hard trance, progressive trance) 1993
Enigma - The Eyes Of Truth (downtempo) 1994
Two Cowboys - Everybody Gonfi-Gon (Subsonic Force rmx/Valencia rmx) (eurodance) 1994
Masterboy - Feel The Heat Of The Night (eurodance) 1994
Drax (Drax Ltd II) – Amphetamine (hard trance) 1994
Microglobe - All Our Colours (progressive trance) 1994
Vangelis – Prelude (ambient) 1995
Mother’s Pride – Floribunda (progressive house) 1995
Enigma - Shadows In Silence (downtempo) 1996
Members Of Mayday – The Day X (techno, hard trance) 1996
Paradisio – Bailando (latin dance) 1996
Chicane – Offshore (guitar trance) 1996
Future Breeze - Keep The Fire Burnin' (progressive house) 1997
Antiloop – I Love You (Beauty And The Beast) (acid trance) 1997
Talla 2XLC – What Time Is Love (progressive trance) 1997
California Sunshine – Summer ’89 (goa trance, progressive trance) 1997
Nalin Inc. – Planet Violet (progressive house, trance) 1997 *
Billy Hendrix – Body Shine (progressive house) 1998
Da Hool – Mama Sweet (trance) 1998
Dr. Motte & Westbam – Love Parade 1998 (One World One Future) (house, electro) 1998
Neophyte – Number One Fan (hardcore, gabber) 1999
Aquagen - Ihr Seid So Leise! (hard house, techno) 1999
Sonic Age - Solar Eclipse (Napfogyatkozás) (trance) 1999
Náksi Presents The Base – Sunshine (trance) 1999
Jam & Spoon – Stella ’99 (progressive trance) 1999
Claudia – You Got The Love (house) 2000
ATB – The Summer (guitar trance) 2000
DJ Scot Project – O (Overdrive) (hard trance) 2001
DJ Tiesto – Suburban Train (trance, progressive trance) 2001
Within Temptation – Mother Earth (gothic rock, symphonic rock) 2002
B1 feat. Maverick - Indian Summer (Jiggy's radio edit) (trance, eurodance) 2002
Splash – Talán (trance) 2002
Fresh – Utolsó tangó (dance) 2003
Groovehouse – Stripped (trance) 2003
Darude – Music (trance) 2003
Erotix feat. Hozsó - Love & Sex (trance) 2003
Lambda – Hold On Tight 2003 (progressive trance) 2003
Kraftwerk - Tour de France 2003 (electro, deep house) 2003
Cosmic Gate – Analog Feel (electro, trance) 2006
Dreamdance – Love Parade Lovers (ambient, dub) 2007
Galaxy Hunter – Space Ship One (spacesynth, synthpop) 2008
Hampenberg – Love in Siberia (trance, electro) 2008
Sonik Proiect – Electrodisco (electro, spacesynth) 2009
23rd Underpass – You’ll Never Know (italo disco, synthpop) 2009
Dance 2 Trance – Power of American Natives 2009 (trance) 2009
Sander Van Doorn – Bastillon (trance) 2009
Kaz James – Control My Body (electro house) 2010
ERP – El Camino (ambient, electro) 2012
Vincenzo Salvia feat. Chrissy Valentine – Summer Love 2013 (2014)
Valdi Sabev – Freedom (easy listening) 2014