Háttér



Kedves Olvasó!


Itt megtudhatod a „titkaimat” arról


Hogyan készül a blog
Milyen „mániákban” szenvedek
Mit hallgatok és hogyan
Mi a véleményem egyes - zenével kapcsolatos – dolgokról
Mik vagy kik az én kedvenceim






Szétbontottam részenként, hogy könnyebben megtaláld azt, ami érdekel. Ez nem egy statikus oldal, így időnként változhat (bővülhet) a tartalom.


                                               

                                                         MŰHELYTITKOK



 

Igyekszem személyessé, egyénivé tenni a cikkeket




Amire leginkább ügyelek, hogy a cikkeket személyes megvilágításból írjam, ugyanakkor adatok és események szempontjából precíz legyen. Azt vettem észre, hogy a magyar weblapok többsége, ahol zenei cikkek is vannak, a szövegeket (főleg ha előadóról vagy stílusról van szó) legtöbbször egy az egyben átmásolják a Wikipédiából. Én igyekszem személyes élményeim felől megközelíteni a zenéket és amennyire csak lehet elkerülni a sablonosságot és lexikonszerűséget. Másolni mindenki tud, azonban egyedien írni és olyan információkat átadni, amelyek máshol alig hozzáférhetők, ez az, ami a fő célom.

Az elkészítés folyamata

0.Élmények, zenei adatbázisok elkészítése
1.Előkészítés
   a,témakör és zenei időszak meghatározása
   b,előadók, lemezek és zeneszámok kiválasztása
   c,tervezés, vázlat
2.Törzsanyag megírása
   a,információs anyagok felkutatása
   b,információk+saját élmények, emlékek egybeillesztése, megfogalmazása
   c,az anyag összeillesztése, általában kronológiai idősorrendben
3.Blogbejegyzés
   a,főtémakép elkészítése
   b,szöveg beillesztése, kiemelések
   c,képek vagy videoklipek beillesztése
   d,linkek beillesztése
   e,zenei lista beillesztése
   f,címkék, beállítások, metaadatok
   g,megtekintés és ellenőrzés
4.Utómunkálatok
   a,cikkek összekapcsolása linkekkel, kapcsolódó cikkek, stb.
   b,kapcsolódás más oldalakkal (linkek)
   c,kommunikáció – más oldalak, fórumok, Facebook, hozzászólások, stb.




Az időtényező

Az, hogy mennyi ideig tart, mire elkészülök egy cikkel, igen változó. Előfordult, hogy hetekig tartott, ugyanis figyelek a részletekre és bizonyos esetekben vagy kevés, vagy túl sok adat áll rendelkezésre és utána kell járnom, melyik a leghitelesebb. Több zeneszerző, vagy zeneszám esetében nem találok infót, vagy csak külföldi internetes oldalakon, különböző nyelveken, ilyenkor sokáig tart, mire kihámozom belőle ami kell és helyesen megfogalmazom magyarul.
Van úgy, hogy csak egy dologra lenne szükségem, de ahhoz több oldalt is át kell olvasnom. Mivel mindenről adatbázist vezetek, ha egy stílusról cikket írok, akkor az összes abban szereplő olyan számot ami tetszett, vagy megvan, át kell néznem, amihez már készen kell állnia egy listának. Ez roppant sok időt vesz igénybe, de már évekkel ezelőtt elkezdtem írni a listákat és még jó pár évet igénybe vesz. Nem akarok semmi fontosat kihagyni, ezért egy cikkhez, amiben talán csak 10 számról beszélek, többszázas lista tartozik.
És még valami. Az évtizedeket matematikailag számolom, tehát nálam a hetvenes évek 1971-1980, a nyolcvanas évek 1981-1990, a kilencvenes 1991-2000. Hiába kezdődik más számmal az utolsó év, attól még ahhoz az évtizedhez tartozik, ugyanis nulla év nincsen, az első az az első év és az utolsó a 10-es.


                                        

                                         ADATBÁZIS, ÉVSZÁM ÉS STÍLUSMÁNIA



  
Adatbázis imádat

Zenékről, filmekről vagy egyéb dolgokról is szeretek adatbázist vezetni. Zeneszám vagy videoklip esetén felírom az előadót, címet, évszámot, szám hosszát, stílusát és hol található. Ehhez régebben készítettem egy programot, aztán az utóbbi években sima Excel táblázatokban kezdtem vezetni, mert egyszerűbb volt, még ha nem is olyan látványos.


Engem nagyon érdekel az évszám

Filmeknél és zenéknél is  mielőtt megnézem vagy meghallgatom, kiderítem az évszámot. Ez nálam nagyon fontos, képes vagyok tűvé tenni ezért az információért az egész Internetet. Ugyanis szeretem évszám szerinti sorrendben rögzíteni a dolgokat és ha valaminek nincs meg, akkor nem beilleszthető. Így nem egyszer előfordult már, hogy órák hosszat keresgéltem a neten egyetlen zeneszám pontos évszáma után. Ennek ellenére vannak olyan zenék, amiknek semmilyen módon nem sikerült kideríteni az évszámát.

Stílus, alstílus, al-alstílus


 
Ha van egy új zeneszámom akkor kiderítem a pontos stílusát amit adatbázisban vezetek. Manapság amikor már annyi alstílus van, ez nem is olyan egyszerű, gyakran kénytelen vagyok több helyen utánanézni a neten, vagy többször meghallgatni, mert ragaszkodom a pontossághoz.
Mert pl. létezik sima house (bár ez is teljesen más mint a nyolcvanas évek végén vagy a kilencvenes évek második felében), de van mondjuk húsz főbb ága, és mondjuk egy deep house és egy hard house ég és föld. Azonban sok szám esetében több stílus keveredik, így kettő vagy három stílus is kerülhet egy rublikába. A stílusokat már évtizedek óta figyelem, de csak az utóbbi években jutottam el olyan szintre, hogy a több mint száz fő és alstílus jegyeit alaposan ismerjem és meg tudjam különböztetni hallás után. Meg kell jegyeznem, hogy olykor az Interneten is tévednek a stílus meghatározásában egyes oldalak.
Az amatőr vagy laikus oldalakról nem is szólva, de ez a rádióknál is előfordul. Például többször észrevettem hogy a house-t trance-nak vagy fordítva nevezték és ez számomra égbekiáltó tévedés, hiszen a kettő teljesen más! Ez alól csak az a kivétel amikor a két stílust vegyítik egyazon zeneszámban.

 
Hova lett az egyszerűség ?

A kétezres évekre olyan gondjaim lettek az adatbázisok kitöltésével, hogy egyszerűen nem fér bele a szöveg. Például van egy előadó (ez most nem valódi szám, csak a példa kevéért írom) DJ Hughes & Percy Somwall & Serna Green feat. Fully House és akkor a szám címe: Once upon a time in the west and Great waterfalls in South Africa (DJ Parker feat. Sam Gilbert & Luke Windsor beautiful waterfalls progressive remix). Na most ezt próbáld meg beírni egy rublikába. Szét lehet húzni az Excel táblázatot, de akkor nagyon nehéz átlátni és kezelni mert nem fér a képernyőre. A kétezres évek végére nagyon elterjedtek ezek a hosszú címek.

Apró bosszúságok

A másik dolog, ami miatt annyi időm elment, hogy egyesek nem képesek pontosan leírni az előadó nevét, vagy a szám címét. Többször előfordult hogy az interneten található szám pontatlanul volt fenn és csak nagy utánjárással derítettem ki, miről is van szó. Eszméletlen mennyiségű időm elment már azzal, hogy zeneszámok eredetére rájöjjek, mert tévesen tették fel a netre. Van úgy, hogy teljesen más névvel, mint a valódi. A Youtube-on is rengeteg dalnak tévesen van fent az előadója és/vagy a címe, vagy mindkettő.
Még rosszabb amikor egyes előadók több nevet használnak (akár egyazon előadónéven belül is pl. néha van DJ előtag, néha nincs) és adott zeneszámot a másik előadóneve alatt tüntetik fel, mint amelyen megjelent.





                                                           VÁLTOZATOSSÁG



 
Olyan nincs, hogy valamit nyakra-főre hallgatnék – még akkor sem, ha kedvenc. Kezdettől fogva úgy vettem fel számokat a kazettáimra, ahogy jöttek a rádióban, ami tetszett, azt rögzítettem. Így aztán egy-egy kazettán a pánsíp zenétől a technóig legalább tíz stílus szerepelt. Ahhoz szoktam, hogy többfélét hallgatok, ha tetszett is egy-egy előadó vagy stílus, akkor sem hallgattam állandóan azt.
Sőt ilyen szempontból fordított ember vagyok. Ha valakinek valami kedvence, azt égre-földre hallgatja, én meg nem, semmiképp sem többet, nehogy megunjam. Ezért sosem örültem, ha nekem nagyon tetsző zenéket játszottak más helyeken, mivel ezek lelkileg felemelőek és nem szeretem elherdálni azt az érzést, úton-útfélen.




Mindig ugyanazt? Na ne! Sok-szí-nű-ség – ez legyen a jelszó

Na mármost, a kilencvenes évek elején még annyiféle zenét hallgatott az ember, amennyit akart. A Petőfi, a Danubius, vagy a Juventus mindenfélét játszott, sokszor ún. stúdiózenéket is. Ezekben azt szerettem, hogy kevéssé ismertek voltak, ezért nem lehett őket megunni. Aztán a kilencvenes években fokozatosan eltűntek a műsorvezetők, a zenék egyvágásúak lettek és eljött az ismétlések korszaka.
Később ebben biztosan közrejátszott a szerzői jogok szigorítása, de én azt gondolom ez rendkívül károsan hatott az egészre. Mert addig rengeteg előadót és zenét lehetett megismerni, míg később mindig csak ugyanazokat nyomták és a többinek semmi esélye sem maradt.
Rendkívül szánalmasnak tartom amit egyes rádióadók a kétezres évektől csináltak, minden áldott nap ugyanazt a néhány számot egy csomószor leadni. És az emberek még hallgatják is. Nekem ez egy iszonyú büntetésnek tűnik, és azokat sem értem akik ilyen igénytelenek. Manapság, amikor szinte bármilyen zenét lehet hallgatni az Internet által – gondoljunk csak az internetes rádiókra, vagy akár a Youtube-ra – látszik csak igazán, hogy a rádiók a kínálatnak csak egy apró töredékét játsszák. Az is megáll egy-két „középstílusnál”, az egyéb műfajoknak semmi lehetőségük.
Diszkóban azt tapasztaltam anno, hogy van néhány nagyon menő szám, amit egész évben nyomnak. Ott azért többféle zene előfordult, mint a rádiónál, de a sok ismétlés miatt, kevés lehetőség maradt másokra. A DJ-k pedig ha látták, hogy bizonyos számra mennyien tombolnak, akkor arra ráálltak és nem vállalták a kockázatot, hogy olyan számokat játsszanak, amiről nem ismeretes a reakció.

 

Slágerlista – jaj de csiga!

A slágerlistákkal ugyanez volt a helyzet. Megjelent egy új szám. Meghallgattam, tetszett, egy hónap múlva már másokat hallgattam, erre három hónap múlva kerül fel a listára és egy év múlva, amikor már ötvenezerrel arrébb vagyok, még ott tartanak a listák.


Nehogy már ugyanazt hallgassam, amit mindenki – különleges legyen

Mindig is a különleges zenét szerettem, azt amelyet nem játszottak és alig lehetett megszerezni. Nem szerettem olyan zenéket hallgatni, amelyeket mindenki. Az nagyon unalmas és átlagos.





                                                  EGYÉB GONDOLATOK


Mp3 fülhallgatóval – nem mindegy mennyit és hogyan


 

Amikor elkezdtek tömegesen terjedni az mp3 lejátszók, egyre inkább azt vettem észre, hogy sokan – leginkább a legfiatalabb korosztály – reggel bedugja a fülét, este pedig kihúzza. Közben, bárhol van, akár az utcán, egyfolytában megy a zene.
Na mármost, ha a veszélyeket nem is számítjuk, ami a közlekedésben rejlik, egyrészt a hallásra lehet ez káros hatással (ha én hallgatok mp3-at akkor a környezetem semmit sem hall belőle, de sokaknál úgy vettem észre, olyan hangosan hallgatják mintha egy dübörgő koncerten, vagy diszkóban lennének) másrészt ez folyamatos zajt teremt az „elmében”.
Mi van ha csend van? Akkor ezek az emberek mihez kezdenek magukkal? Valószínűleg mindenféle bajuk van, mert hozzászoktatták az agyukat a folyamatos ingerekhez. Másrészt ez elmenekülés a külvilág elől egy belső zárt világba.


A csendnek is megvan a maga zenéje (sőt!)

Napközben, vagy vezetés közben nem szoktam rádiót hallgatni. Nekem nincs szükségem mellékzajra, amit csinálok, azt csinálom. Ha zenét akarok hallgatni, akkor a saját gyűjteményemet használom, azt hallgatom, vagy nézem a videoklipeket. És az ezerszer változatosabb, mint a rádió, vagy zenetévé. De napközben erre nincs szükségem, megvagyok zene nélkül, elég hetente egy-kétszer.


Tiszteld a mások ízlését!

Nem tudom megérteni azokat az embereket akik fórumokban, közösségi oldalakon, vagy akár weblapokon zenéket ócsárolnak. Például kitesznek egy videoklipet amire véleményeket mondanak és sokan, akiknek nem tetszik, egyszerűen egy trágár mondattal odaírják a véleményüket. Ez számomra és gondolom mások számára is nagyon ellenszenves. Nekem sem tetszik minden zene, de ha valami nem jön be, egyszerűen nem írok oda semmit, olyasmit azonban semmiképp sem tennék, hogy mindenféle csúnya szavakkal becsméreljek egy zeneszámot. Ugyanis minden zene valakinek tetszik és azzal, hogy leszúrjuk a zenéjét, közvetetten őt is leszóljuk.
A zenében is az a csodálatos, mint minden másban, hogy olyan sokféle és ahány ember annyiféle ízlés. Ha a másik ember helyében lennék, valószínűleg más(fajta) zenét szeretnék. Ez szubjektív és így jó.


A zene és az idő

Van egy réteg amelyik azt mondja a mai zene már rég nem zene. Ők a régi 60-as, 70-es, esetleg 80-as évek zenéjét  hallgatják és nem tartják sokra az újabbakat. Ugyanakkor van egy másik, többnyire fiatalabb közeg, amely csak a „ma” zenéjét akarja és a régit nem szereti, elavultnak tartja, vagy egyszerűen csak az új jelent számára valamit.
Részemről a zenében nincsen idő. A zene egyszerűen magasan az idő felett áll. Kétségkívül az idő folyamán változott és más lett, fejlődött is, meg bizonyos szempontból talán vissza is. Ha nekem egy zene tetszik, akkor teljesen mindegy hogy 1959-ben, vagy 2011-ben született. Ez szubjektív dolog. Szeretem a régieket és az újabbakat is.


Én sem a „tuc-tuc” –ot szeretem a tuc-tuc – ban


Úgy a kilencvenes évektől egyre hangsúlyosabb lett a dobgép szerepe és az alapütem a tánczenékben egyre fajsúlyosabb lett. Sokan kritizálták a modern gépzenéket, hogy minden dallam nélkül, csak értelmetlen gépi ütem az egész.
Bizonyos fokig igazuk is van. Én imádom a modern gépzenéket (is), de nem azt, ha nincsen benne semmi, csak egy monoton ütem. Azt sem szeretem ha például elkezdődik egy szám, és három percig semmi más nem hallható, csak egyetlen ütem, utána kezd csak váltani valami értelmesebbre a zene. A monotonnak tűnő zene is jó lehet, ha valamilyen hipnotikus alaphang szól alatta. A „gépzenéknek” is megvannak a maguk dallamai, ritmusai és szépségei.


Nekem nem olyan fontos a szöveg

Vannak akik kifejezetten magyar zenét szeretnek hallgatni, mert a szöveg gyakorol hatást rájuk. Érdekes módon én sokáig egyáltalán nem hallgattam magyar zenét, mert – azt leszámítva, hogy kevés volt, ami tetszett – ha zenét hallgatok, akkor el akarok lazulni, és elereszteni a gondolataimat. Borzasztóan sokat olvastam-olvasok és ha zenét hallgatok nem akarok a szövegre figyelni. A zene érdekel. Ettől függetlenül előfordul hogy egy dalnak  jó szövege van, ami fokozza a hatást.





                                                              KEDVENCEK?


 


Kedvenc előadók


Ha azt kérdeznéd, melyik a kedvenc előadóm, az egy roppant nehéz kérdés. Ugyanis rengeteg előadó van, amelyik nagyon tetszik. Azonban a legtöbbnek vannak gyengébb számai, vagy lemezei is. Ezért inkább kedvenc számaim vannak mint előadóim. Vannak olyan előadók, akik termékenyek és nagyon sok lemezük van, tőlük rengeteg szám megvan, mégsem biztos hogy kedvencek.
De hogy valamit mondjak, megemlítek néhányat, akik – ha lenne egy „kedvenc
előadó listám” – biztosan szerepelnének benne.


Tehát ez nem az összes kedvencem, csak egy kis részük:


Sandra
Amikor elkezdtem zenéket hallgatni, ő gyakorolta rám a legerőteljesebb hatást. Több műfajban jelentek meg lemezei; synthpop, disco, pop, downtempo, dance. Főleg a nyolcvanas években megjelent dalait szeretem.


Baby Baby
Ezt a formációt kevesen ismerik.1989-90-ben jelentek meg lemezei az eurobeat hi nrg  stílusában. Az egyéni énekhang, a különleges dallamos, mégis gyors tempó engem elragadott örökre. Bővebben: Baby Baby, Leonie Gane


Enigma
A misztikus jellegű, gyönyörű, egzotikus tájakon játszódó videoklipeket mindig imádtam. Ebben a műfajban az Enigma a legtermékenyebb, teljesen egyedülálló a világon és képes volt folyamatosan megújulni.


Vangelis
Ő az az előadó aki képes a legvarázslatosabb lelki élményekhez vezetni a hallgatót. Feltételezésem szerint (ha nem hiszel az élet előtti életben ezt ne olvasd el) ő nagyon magas szinten volt, mielőtt erre az életére született, és amit ott átélt, csak a zene tudja kifejezni.


Claudia T.
Három stúdiólemez jelent meg tőle, synthpop, hi nrg és disco stílusokban


Tangerine Dream
Főként a hetvenes-nyolcvanas évekbeli lemezeik tetszenek, jól vegyítik az elektronikus és az ambient stílusokat.


Laserdance
A spacesynth legsikeresebb előadója, szinte minden számuk megvan.


Bad Boys Blue
Ettől az együttestől rengeteg zeneszám van meg, disco, synthpop és dance műfajban. Dallamos, igényes zenéjük van, haladtak a korral. Bővebben: Bad Boys Blue


Jean Michel Jarre
A legjobb klasszikusok egyike, az elektronika mestere. Eleinte elektronikus és ambient jellegű zenét alkotott, később electro, majd trance elemeket is alkalmazott.


Kraftwerk
Ők az electro atyjai, technokrata zenéjük több zenei korszakra hatással bírt.


Schiller
Ő valóban az érzelmekre hat. Jellegzetes ambient-trance zenéje időként popdalokkal vegyítve, jókora rajongótábort hozott számára.




Még néhányat megemlítek (és még rengeteg hiányzik):


Fancy, Frankie Goes To Hollywood, Raver's Nature, Propaganda, U96, Kim Wilde,
Pet Shop Boys, L.A. Style, 2 Unlimited, Alphaville, Deep Forest, Dance 2 Trance,
Jam & Spoon, Vanessa, Linda Ross, Masterboy, Beautiful World, Harold Faltermeyer,
Chimo Bayo, Scooter, Cappella, Paradisio, Antiloop, Chicane, 4 Strings, Galaxy Hunter,
Koto, Members Of Mayday





Kedvenc stílusaim

Ezt megint nem lehet meghatározni, a blogon szereplő stílusokat mind szeretem, legfeljebb annyi különbség, hogy egyes stílusok kiemelkedőbb hatással bírtak számomra.


Disco (dance) stílusok


A 70-es évek diszkójától kezdődően, mind szeretem. Az 1974 – 1980 közötti időszak hagyományos discozenéjét, a 80-as évek italo disco és eurodisco zenéit, valamint a 90-es évek eurobeat, eurodance, italodance stílusait egyaránt.


Szintetizátor alapú zenék


Először is a 70-es évekbeli elektronikus zenéket, mint a berlini iskola – élén a Tangerine Dream-mel – valamint Vangelis, Jarre, Kraftwerk. A 70-es évek végén, 80-as évek elején divatos electro –t (amely 1998-tól ismét felkapott lett). A szintipop-ot, amely a 80-as évek egyik legnépszerűbb stílusa volt. A spacesynth –et, amely szintén a 80-as évekből ered, de a 2000-es évektől újra felvirágzott.


Elektronikus tánczenék


A house zenének számtalan változata alakult ki a 80-as évek második fele óta, s szinte mind bejön nekem. A 90-es években a progressive house fejlődésnek indult és számos kedvenc született a műfajban.
A technozenét nagyon szerettem a 90-es évek elején, azóta inkább a belőle származó alműfajok virágoznak. Az ebből kialakult, nagyon kemény hardcore, gabber, hardstyle zenéket is kedvelem, s persze a happy hardcore is idetartozik.
A trance kezdetektől fogva tetszik, beleértve az összes al-ágát, mint a hard, a progressive, a dream, stb.


Misztikus-hipnotikus zenék


Ezalatt a relaxációs, elvarázsoló, nyugtató és egzotikus zenéket értem. Tehát az ambient, downtempo, new age, world music, chill out és hasonló muzsikákat.


Egyéb stílusok


A fentebb említett stílusokhoz kapcsolódóan van még számos stílus, amelyeket nem említettem meg külön, mint pl. pop rock, pánsípzene és a filmzenék.




Szóval szeretem a lassú és a gyors, a lágy és a kemény, a ritmusos és az ütemes, a pörgő, dinamikus és a progresszív zenéket is. Ezekről a típusokról bővebben olvashatsz itt: Személyiségépítés zenével







Kedvenc zeneszámaim (időrendi sorrendben)



Ez egy nagyon-nagyon hosszú lista lenne, amely folyamatosan bővül. Így csak a közel 200 legkedvesebb zeneszámom írtam ide, időrendi sorrendben. A többit elolvashatod a „szubjektív Top” cikkekben. (* -gal jeleztem az abszolút kedvenceket.)



Ennio Morricone – The Good, The Bad And The Ugly (soundtrack)   1966
Ennio Morricone – Farewell To Cheyenne  (soundtrack)   1968
Jean Michel Jarre – Oxygene 2. (electronic, ambient)  1976
Kraftwerk - The Robots (Die roboter)  (electro)   1978
Jean Michel Jarre – Equinoxe Part 3.  (electronic, ambient)   1978
Kraftwerk – The Model  (synthpop)   1978
Stu Phillips - 'Jelly Belly' Theme from Buck Rogers (electro)   1979
Tangerine Dream – Remote Viewing  (electronic, ambient)   1981
Klaus Doldinger – Ein Fall Für Zwei  (soundtrack, electronic)  1981
Joël Fajerman - Flowers love  (ambient, electronic)   1982
Presser Gábor – La Balletta No. 2.  (electronic)   1982
Dollar – Videotheque  (synthpop)   1982
Ennio Morricone – Marco Polo  (soundtrack)   1982
Henry Mancini – Beach Walk  (soundtrack)   1983
Saragossa Band – Buona Sera  (disco, synthpop)   1983
Frankie Goes To Hollywood – Relax  (synthpop)   1983
Brad Fiedel - Terminator Theme  (score)   1984
Brad Fiedel - Gun Shop/Reese In Alley  (score)  1984
Vangelis – Bounty  (soundtrack, ambient)   1984
Propaganda – Dr. Mabuse     (synthpop)   1984
Danna & Clement – Stars and spells  (ambient)   1984
Danna & Clement - Summerland House in the Garden  (ambient)   1984
Danna & Clement – Under August Sun  (ambient)   1984
Laura Branigan – Self Control  (synthpop)   1984
Frankie Goes To Hollywood - Welcome to the Pleasuredome  (synthpop)   1984
Hipnosis – Argonauts  (spacesynth)   1984
Depeche Mode - People Are People  (synthpop)   1984
Harold Faltermeyer – Axel F.  (synthpop, electro, score)   1984
Giuliano Pilati /Tangerine Dream - Street Hawk  (electronic, score)   1985 *
Carmelo & Michelangelo La Bionda - Miami Supercops  (soundtrack, electro)   1985
James Horner - Commando - Prologue/Main title  (score)   1985
Maurice Jarre - Witness (Main Title) -Journey to Baltimore  (soundtrack, ambient)   1985
Peggy Abernathy - Back to the Shadows  (pop, soundtrack)   1985
Baltimora - Tarzan Boy  (italo disco)   1985
Monte Kristo - The Girl of Lucifer  (synthpop, italo disco)   1985
Michael Cretu – Samurai  (synthpop)   1985
Sandra – Maria Magdalena  (synthpop)   1985
A-Ha - Take On Me  (synthpop)   1985
Modern Talking - Cheri Cheri Lady  (synthpop)   1985
Sandra - In the Heat of the Night  (synthpop)   1985
Sandra – You and I  (synthpop)   1985       
Propaganda - Frozen Faces  (synthpop)   1985
Europe - The Final Countdown  (arena rock)   1986
Kenny Loggins - Danger Zone  (pop rock, soundtrack)   1986
Alan Silvestri - Flight of the Navigator (end title) (soundtrack, synthpop)   1986
Alan Silvestri - Robot Romp  (soundtrack, synthpop)   1986
Jean Michel Jarre - First Rendez-Vous  (ambient)   1986
Bananarama – Venus  (disco, synthpop)   1986
Arabesque – Ecstasy  (synthpop)   1986
Depeche Mode - A Question of Time  (synthpop)   1986
Sandra - Innocent Love  (synthpop)   1986
Sandra - Don't Cry  (synthpop)   1986
Michael Cretu – Gambit  (synthpop)   1986
Fancy - Lady of Ice  (synthpop, eurodisco)   1986
Tangerine Dream - Sudden Revelation  (ambient)   1987
Peru – Africa  (electronic)   1987
Kylie Minogue - The Locomotion  (disco)   1987
Sandra - Everlasting Love  (disco, synthpop)   1987
M & H Band - Pop Corn  (electro, synthpop)   1987
Interface - Plastic Age  (synthpop)   1987
Laserdance - Future Generation   (spacesynth)   1987
Laserdance - Goody's Return (1987 version)  (spacesynth)   1987
Paul Hertzog - Bloodsport (all tracks) (score, synthpop)   1988
Samantha Fox - I Only Wanna Be With You  (disco)   1988
Claudia T. - Dance With Me  (hi nrg, synthpop, disco)   1988 *
Primero - Qué Me Pasa?  (synthpop, italo disco)   1988
Peter Schilling - The Different Story  (synthpop)   1988
Eighth Wonder - I'm Not Scared  (synthpop)   1988
Bad Boys Blue - A World Without You  (synthpop)   1988
Kim Wilde - Never Trust A Stranger  (synthpop)   1988
Shooting Party - Safe In The Arms Of Love  (synthpop)   1988
Pet Shop Boys - I'm Not Scared  (synthpop)   1988
Laserdance - You And Me  (spacesynth)   1988
Laserdance - Around The Planet  (spacesynth)   1988
Proxyon - Space Travellers  (spacesynth)   1988
Inner City - Good Life  (house)   1988
Mike Oldfield – Innocent  (pop rock)   1989
Kathy Joe Daylor – Little Witch  (disco)   1989
Baby Baby - The Day Of Doom Doom  (eurobeat, hi nrg)  1989
Master Voice – Balaton   (disco, synthpop)   1989
David Hasselhoff - Je T'Aime Means I Love You  (synthpop)   1989
Bad Boys Blue - Lady In Black  (synthpop)   1989
Bad Boys Blue - A Train To Nowhere  (synthpop)   1989
Mysterious Art - Das Omen  (synthpop, new beat)   1989
Guru Josh – Infinity  (house)   1989
Enigma – Mea Culpa  (ambient, downtempo)   1990
Baby Baby - Sex success  (eurobeat, hi nrg)   1990 *
Virginelle – Fantasy  (eurobeat)   1990
Bonanza Banzai - C'mon Start The Banzai  (synthpop)   1990
Alexis - Somebody Tonight  (hi nrg, eurobeat)   1991
Danny Keith - One More Time  (eurobeat, hi nrg)   1991
Myléne Farmer – Désenchantée  (synthpop)    1991
The Klf - Last Train To Transcentral  (acid house)    1991
Praga Khan - Injected With A Poison  (techno)    1991
L.A. Style - James Brown Is Dead  (techno)    1991
Chimo Bayo - A Si Me Gusta A Mi  (techno)    1991
2 Unlimited - Get Ready For This  (techno)   1991
Vangelis - West Across The Ocean Sea  (ambient)   1992
Mike Oldfield – Sentinel  (ambient)   1992
The Future Sound Of London - Papua New Guinea  (ambient, breakbeat)   1992
Electrotete - I Love You  (ambient, house)   1992
Anika - Secret Lover  (hi nrg, eurobeat)   1992
Linda Ross - Loving Honey  (eurobeat, hi nrg)   1992 *
High Frequency - Hot Summer Nights  (hi nrg, eurobeat)   1992
Victoria – For You  (eurobeat, hi nrg)   1992
Hypnosis - Planet To Planet  (spacesynth)   1992
Koto - From The Dawn Of Time  (spacesynth)   1992
Daylight – Energy  (spacesynth)   1992
Snap – Rhythm Is A Dancer  (eurodance)   1992
Sandra – I Need Love  (eurodance)   1992
Alphaville - Big In Japan 1992 A.D.  (techno, eurodance)   1992
Kylie Minogue - Do You Dare  (techno, eurodance)   1992
Slotmachine vs. Gemini 7 – Popcorn  (techno)   1992
L.A. Style - I'm Raving  (techno)   1992
The Immortals - Mortal Kombat  (techno)   1992
Synthesis - Let's Get Together  (techno)   1992
2 Unlimited - Twilight Zone  (techno)   1992
Vanessa - Diamond Eyes  (eurobeat)   1992
Technostar – Telstar  (techno)   1992
Hyena - Bach is Back  (techno)   1992
J.Y. Factory - James Brown Is Dead Or Alive  (techno)   1992
L.A. Style – Balloony  (techno, hardcore)   1992
Plasma – The Sound  (acid trance)   1992
Jam & Spoon – Stella   (progressive trance, guitar trance)   1992
Beautiful World – In The Beginning  (ambient, new age)   1993
Tangerine Dream - The Blue Bridge  (ambient, jazz)   1993
Vanessa – Hey Hey  (eurobeat)   1993 *
Alexis – Sugar Baby  (eurobeat)   1993
Laserdance – Hypermagic  (spacesynth)   1993
Fun Factory - Groove Me  (eurodance)   1993
Tornádó – Tornádó  (technodance)   1993
Final Fantasy – Sometimes  (hard trance, acid trance)   1993
Quench – Dreams  (hard trance, progressive trance)   1993
Enigma - The Eyes Of Truth  (downtempo)   1994
Two Cowboys - Everybody Gonfi-Gon (Subsonic Force rmx/Valencia rmx)  (eurodance)   1994
Masterboy - Feel The Heat Of The Night  (eurodance)   1994
Drax (Drax Ltd II) ‎– Amphetamine  (hard trance)   1994
Microglobe - All Our Colours  (progressive trance)   1994
Vangelis – Prelude  (ambient)   1995
Mother’s Pride – Floribunda  (progressive house)   1995
Enigma - Shadows In Silence  (downtempo)   1996
Members Of Mayday – The Day X  (techno, hard trance)   1996
Paradisio – Bailando  (latin dance)   1996
Chicane – Offshore  (guitar trance)   1996
Future Breeze - Keep The Fire Burnin'  (progressive house)   1997
Antiloop ‎– I Love You (Beauty And The Beast)  (acid trance)   1997
Talla 2XLC – What Time Is Love  (progressive trance)   1997
California Sunshine – Summer ’89  (goa trance, progressive trance)   1997
Nalin Inc. – Planet Violet   (progressive house, trance)   1997  *
Billy Hendrix – Body Shine  (progressive house)   1998
Da Hool – Mama Sweet  (trance)   1998
Dr. Motte & Westbam – Love Parade 1998 (One World One Future)  (house, electro)   1998
Neophyte – Number One Fan  (hardcore, gabber)   1999
Aquagen - Ihr Seid So Leise!  (hard house, techno)   1999
Sonic Age - Solar Eclipse (Napfogyatkozás)  (trance)   1999
Náksi Presents The Base – Sunshine  (trance)   1999
Jam & Spoon – Stella ’99  (progressive trance)   1999
Claudia – You Got The Love  (house)   2000
ATB – The Summer  (guitar trance)   2000
DJ Scot Project – O (Overdrive)  (hard trance)   2001
DJ Tiesto – Suburban Train  (trance, progressive trance)   2001
Within Temptation – Mother Earth  (gothic rock, symphonic rock)   2002
B1 feat. Maverick - Indian Summer (Jiggy's radio edit)  (trance, eurodance)   2002
Splash – Talán  (trance)   2002
Fresh – Utolsó tangó  (dance)   2003
Groovehouse – Stripped  (trance)   2003
Darude – Music  (trance)   2003
Erotix feat. Hozsó - Love & Sex  (trance)   2003
Lambda – Hold On Tight 2003  (progressive trance)   2003
Kraftwerk - Tour de France 2003  (electro, deep house)   2003
Cosmic Gate – Analog Feel  (electro, trance)   2006
Dreamdance – Love Parade Lovers  (ambient, dub)   2007
Galaxy Hunter – Space Ship One  (spacesynth, synthpop)   2008
Hampenberg – Love in Siberia  (trance, electro)   2008
Sonik Proiect – Electrodisco  (electro, spacesynth)   2009
23rd Underpass – You’ll Never Know  (italo disco, synthpop)   2009
Dance 2 Trance – Power of American Natives 2009  (trance)   2009
Sander Van Doorn – Bastillon  (trance)   2009
Kaz James – Control My Body  (electro house)   2010
ERP – El Camino  (ambient, electro)   2012

Vincenzo Salvia feat. Chrissy Valentine ‎– Summer Love 2013 (2014)
Valdi Sabev – Freedom  (easy listening)   2014







Üzemeltető: Blogger.