A 10 legsikeresebb eurodance zene a 90-es évekből

A 10 legsikeresebb eurodance zene a 90-es evekbol
 A 10 legsikeresebb eurodance zene a 90-es évekből




A 10 legsikeresebb eurodance zene összeállításához a slágerlistákat vettem figyelembe. Teljesen pontos listát nem tudok létrehozni, mert ahhoz minden ország nagyobb slágerlistáit kellene figyelembe vennem, ahol szerepeltek ezek a zeneszámok. Ezért a főbb, ismertebb slágerlistákat vettem figyelembe Európából és Amerikából, valamint részben más kontinensekről.

Az eurodance, mint a neve is mutatja, Európában volt igazán népszerű, de a legismertebb zeneszámok Amerikában és Ázsiában is felkerültek a lemezlistákra. A 90-es évek 10 legsikeresebb eurodance zenéjét időrendi sorrendben mutatom be. Mivel többüket már részletesen bemutattam régebbi írásaimban, ezért visszautalok ezekre. Hogy ezek e a legjobb eurodance zenék, szubjektív megítélés kérdése, de a lemezeladások alapján ez a 10.




 


A 90-es évek legsikeresebb eurodance zenéi


Double You – Please Don’t Go 1992


Amikor ez a zeneszám Európa élvonalában járt, még nem használták az eurodance kifejezést. Sőt mi több, ez még hangzásában jócskán különbözött a későbbi ritmusos, dinamikus, pörgős eurodance daloktól. Ez egy feldolgozás, amely az olasz Double You formációt elindította a világhírnév felé. Ezt a sikert utána már nem tudták újra elérni.


 


Dr. Alban – It’s My Life 1992


Erről a zenéről írtam már többször is, megemlítettem az 1992 zenék cikkben, s egy másikban (lásd a következő előadónál) bemutattam. Őrült nagy közönség kedvenc volt, állandó kívánság a diszkókban, s a svéd-afrikai doktor ezzel lett valódi nagyágyú.


Snap! – Rhythm Is A Dancer 1992



Erről a zenéről szintúgy írtam az említett cikkben említve, és az Eurodance ’92 –ben hosszabban. Az eredményeket tekintve talán a „Rhythm Is A Dancer” volt a legsikeresebb eurodance zene a 90-es években. A 90-es évek legnagyobb slágerei között is remek helyezést ért el, hiszen 6 európai országban is első helyezett volt.



2 Unlimited – No Limit 1992


Ez a dal nálam „fakutya”, mert nem rossz zene, de nekem jobban tetszettek az első zenéik. Ekkoriban kezdett a duó átváltani techno hangzásból technodance, majd eurodance felé. 1992 decemberében rögzítettem magnóra, de igazából 1993 elején kapaszkodott fel a slágerlistákra.




Culture Beat – Mr. Vain 1993


Ez egy másik olyan zeneszám, amin mindig csodálkoztam, miért pont ez? Ugyanis rengeteg eurodance kezdett megjelenni akkoriban, s ennél sokkal jobbakat hallottam, de valami miatt ezt vették a legtöbben. A "Mr. Vain" a többi kontinensen is tarolt és ők sem tudták megismételni ezt a sikerüket.


Haddaway – What Is Love 1993




Ez már igazán hozta azt az eurodance –es feelinget, amely olyannyira jellemző volt a következő években. A „What Is Love", a francia, az olasz, a spanyol és a holland listán is hetekig első volt (lásd: Eurodance ’94 – a csúcs év 1.). A német-trinidadi énekes, Haddaway ezzel a zeneszámmal futott be, s mint a többi esetnél elmondhattuk, ő sem tudta megismételni ezt a sikerét.




Cappella - U Got 2 Let the Music 1993


A Cappella együttest történetét már bemutattam itt: Cappella együttes
A Cappella már az ötödik évében járt ekkor, és a „U Got 2 Know” című zenéjük is elég sikeres volt. De az „U Got 2 Let the Music” lett az az eurodance zeneszám, amely meghódította Európa klubjait.


Corona - The Rhythm of the Night    1994


Ez a dal már 1993 végén megjelent, de 1994 során vált belőle nagy sláger. Az olasz formációnak eme lágy, mégis pörgős muzsikája szintén végigjárta az európai országok slágerlistáit. Nekem az Ice MC féle Space remix változat tetszett igazán.










Mo-do - Eins, Zwei, Polizei 1994


Erről is írtam a ‘94-es eurodance zenéket bemutató cikkben. Szokatlan volt olasz előadótól német nyelvű darálás, de nagyon bejött, hiszen az olaszok mellett a németeknél és az osztrákoknál is eljutott a lemezlista első helyére.


Scatman John – Scatman 1995


Ez a „dal” is már 1994 végén megjelent, de igazán 1995 tavaszán- nyarán robbant be. Különleges zene volt, nagyszerű dallammal, és ez is egy csomó ország slágerlistáján végzett első, vagy előkelő helyen.



Utóbbi két előadóról – akik sajnos már nincsenek köztünk – megemlékeztem a Zenei előadók, akik fiatalon távoztak című cikkben.





Saját eurodance Top 10 zenéim a 90 –es évekből



Akkoriban iszonyat mennyiségű eurodance zenét rögzítettem, s később is visszamenőleg, ezekből az évekből. Nekem a következő 10 eurodance zeneszám tetszett a legjobban a 90-es évekből (időrendi sorrendben):


Snap! – Rhythm Is A Dancer 1992
Sandra – I Need Love 1992
Fun Factory - Groove Me 1993
Masterboy - Feel The Heat Of The Night 1994
Night People - In The Night 1994
Darkness – In My Dreams 1994
Souladelic - I Want Your Body 1994
K2 – Der Berg Ruft 1994
DJ Bobo – Freedom 1995
Loft – Mallorca 1996



Amint látható, az én listám tartalmaz olyanokat is, amelyek csak klubslágerek voltak, vagy azok sem, ugyanis figyeltem azokra a zenékre is, amelyeket nem játszottak folyton a rádióadók. Ha a remixeket is figyelembe vettem volna, más lehetne a sorrend, de csak az alapverziók szerepelnek itt. Így is hajszálvékony a határvonal, lehet, egy másik alkalommal más zeneszámok alkotnák nálam a legjobb eurodance zenéket.

Neked melyik a 10 kedvenc eurodance zenéd a 90-es évekből?



Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.