A 10 legjobb szintipop zene a 80-as évekből

A 10 legjobb szintipop zene a 80-as evekbol
A 10 legjobb szintipop zene a 80-as évekből




A 10 legjobb szintipop zene a 80-as évekből összeállításához a slágerlistákat vettem figyelembe. Teljesen pontos listát nem tudok létrehozni, mert ahhoz minden ország nagyobb slágerlistáit kellene figyelembe vennem, ahol szerepeltek ezek a zeneszámok. Ezért a főbb, ismertebb slágerlistákat vettem figyelembe Európából és Amerikából, valamint részben más kontinensekről. Csak a tisztán szintipop zenéket soroltam ide, a new wave, electro, s egyéb – szintipoppal kevert – zeneszámokat nem.




A szintipop a 80-as években volt népszerűsége csúcsán, különösen annak első felében, mint azt a stílus történetéről szóló, 9 részes cikksorozatomban bemutattam 2011-12 –ben. A 80-es évek 10 legsikeresebb szintipop zenéjét időrendi sorrendben mutatom be, majd az összesített Top 10 -et. Lássuk, a lemezeladások alapján melyik volt a 10 legjobb szintipop zene a 80-as években.

A 80-es évek legsikeresebb szintipop zenéi


F. R. David - Words 1982


A tunéziai születésű, de francia F.R. David – nek ez a dala már 1981-ben megszületett, de csak 1982-ben adták ki hazáján kívüli országokban. A Words –öt a második kazettámra vettem fel, egy évtizeddel később, a zenegyűjtögetős korszakban. Európában Németországban volt a leghosszabb ideig listavezető (11 hét), és 1983-ra az angolszász országokban is megjelent. Az énekesnek sosem sikerült ennek a dalának a sikerét felülmúlnia.
 

80-as évek legnagyobb szintipop slágerei - Eurythmics - Sweet Dreams 1983


A brit Eurythmics Sweet Dreams dala Kanadában és az USA –ban is feljutott a csúcsra. Azon kevés szintipop zenék egyike, amelynek sikerült a Billboard listáján is elérni az első helyet. Az egyik CD lemezemen a Sweet Dreams –nek is összegyűjtöttem a feldolgozásait. Amikor a 80-as években jöttek az új stílusok, az angolszász országokban főleg a megszokott hangzások jutottak messzire.


A 10 legjobb szintipop zene - Frankie Goes to Hollywood - Relax 1983


Erről a zenéről többször is írtam, például a „Szintipop zenék, slágerek 1983” cikkben. Az a típus, amely nem hirtelen lett kedvencem, hanem megszerettem, s valószínűleg sosem unom meg. Számtalan remixben van meg audio formátumban és videoklipekben is.
Igazi örökzöld a 80-as évek szintipop slágerei közül, a briteknél 5, a németeknél 6, a franciáknál 9 héten át vezette a lemezlistát.







Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes 1984


A Frankie Goes to Hollywood –tól nekem inkább a Welcome to the Pleasuredome lenne a második, de az eladások alapján a Two Tribes közvetlenül követte a Relax –ot sikerességben. Sikerült a szintén slágereket gyártó Ultravox együttes eredményeit is felülmúlniuk. Előbb ismertem meg az 1993-as remixét videón, mint az eredeti verziót. Az angol csapat eme háborúellenes dala 9 héten át vezette a brit listát.


A 10 legjobb szintipop zene a 80-as évekből - A-Ha – Take On Me 1985


Ha teljesen pontos akarok lenni, ez a dal már 1984 őszén megjelent. Írtam róla a „Szintipop zenék, nagy slágerek 1985” című cikkben. A többszörös díjas videoklipet vettem először fel, s persze reklámzeneként is hallottam a dalt. A Take On Me szintiriffje a legfülbemászóbb szintidallamok egyike, amely valaha is megszületett. Ez a dal is képes volt – európai sikerein kívül – az amerikai Billboard csúcsát elérni.

 



Sandra - (I'll Never Be) Maria Magdalena 1985


Mint ahogyan a Sandra, Michael Cretu és az Enigma titka című (azóta a lusta szolgáltató által elérhetetlenné vált) weboldalamon írtam, ez a dal meghódította az egész világot 1985 –ben. A dal is és a szintetizátor akkordok is a lelkembe hatolnak, örök kedvenc, az 1985-ös Top 20 kedvenceim élvonalából. Még a világ távoli tájain, például Brazíliában, vagy Dél-Afrikában is népszerű volt.


80-as évek legnagyobb szintipop slágerek - Tears For Fears – Shout 1985


A brit Tears For Fears akkoriban már több éve gyártotta a dalokat, de a Shout volt az a zeneszám, amely a legnagyobbat durrant. Ez a Billboardot is vezette 3 hétig, Kanadában is tarolt, nem beszélve az európai sikerekről. Érdekes módon magyar rádiókban nem sokat hallottam, amikor a régi slágerekről volt szó.


Desireless - Voyage, voyage 1987


A francia Desireless (akkoriban mindig azt hittem ez egy együttes, s nem egy személy) Voyage, voyage című dala már 1986 decemberében megjelent. Ez legalább nem angol nyelvű, s ehhez képest igen nagy sikere volt. Spanyolországban 13 hétig vezette a slágerlistát. Amikor egyre-másra érkeztek az új stílusok a 90-es, 2000-es években, ezt a dalt (is) számtalanszor feldolgozták.


A 10 legjobb szintipop zene a 80-as évekből - Pet Shop Boys – It’s a Sin 1987


Erről is már írtam a “Szintipop zenék 1987" című cikkben. Ez a jó kis szintipop muzsika számos európai országban lett listavezető. Én anno a “Hármas csatorna” című műsorban hallottam először. A vallás és bűn témáját feszegető dal igazán hangzása és dallama igazán fennkölt magasságokban száguld, szintén örökzöld.

 





Pet Shop Boys - Always on My Mind 1987


Ez egy feldolgozás, amely 1987 novemberében jelent meg, s legtöbb sikerét 1988-ban érte el. A sokrétű szintetizátor aláfestés, amely e dalt jellemzi, igazán kellemessé teszi a hangzást a fülnek. Ez az, amit a későbbi időben olyannyira hiányoltam, amikor a szintipop már csak sokadrangú stílussá vált. A romantikus zenék eme példánya még az előző dal sikerét is felülmúlta, a spanyoloknál például 11 hétig volt listavezető.



80-as évek szintipop Top 10 zene



Íme a sorrendje az előbb bemutatott 10 zenének. Figyelembe vettem a 80-as évek legnagyobb slágereiről készített cikket, s ezen kívül még egy csomó sikeres zeneszám lemezlistás eredményeit összeszámolgattam. Itt csak a legismertebb slágerlisták eredményeiből írtam ide, hány hetet vezették a listát.

Rövidítések: B:Billboard, Uk:brit lista, N:német l., F:francia l., O:olasz l. K:kanadai l., S:spanyol l., H:holland l., Sw:svéd l


1.Pet Shop Boys - Always on My Mind    (1987/88) Uk4, N6, K2, S11, Sw2 =25
2.F. R. David - Words   (1982/83) N11, O1, S7, Sw2 =21
3.Frankie Goes to Hollywood - Relax   (1983/84/85) Uk5, F9, N6, S1 =21
4.Desireless - Voyage, voyage    (1987) N5, S13 =18
5.Pet Shop Boys - It's a Sin   (1987)  Uk3, N6, Sw8 =17
6.Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes   (1984) Uk9, N1, H3 =13
7.A-Ha - Take On Me    (1985)  B1, N5, A2, H1, Sw4 =13
8.Sandra - (I'll Never Be) Maria Magdalena    (1985) N4, Sw8 =12
9.Tears For Fears - Shout (1985) B3, N4, K2, H3, =12
10.Eurythmics - Sweet Dreams (1983) B1, K2, F6, =9



Egyébként az Alphaville –től a Big In Japan (1984) lett volna a tizenegyedik, és Laura Branigan – től a Self Control a tizenkettedik.


A saját 80-as évek Top 10 szintipop zene listám


Eyn 80’s synthpop top list


1.Michael Cretu – Samurai 1985
2.Sandra – Maria Magdalena 1985
3.Peter Schilling - The Different Story 1988
4.David Hasselhoff - Je T'Aime Means I Love You 1989
5.Frankie Goes To Hollywood – Relax 1983
6.Arabesque – Ecstasy 1986
7.Eighth Wonder - I'm Not Scared 1988
8.Propaganda – Dr. Mabuse 1984
9.A-Ha - Take on me 1985
10.Bad Boys Blue - A World Without You 1988



Mint látható, az én listámat egy klubsláger vezeti. Egyébként csak a legnagyobb szintipop kedvenceimnek száma ennek többszöröse, úgyhogy nagyon nehéz volt a legjobbakat ebbe a 10-be belegyömöszölni.


Kíváncsi vagyok, neked mi a top 10 listád a 80-as évek szintipop zenéjéből?



Ha tetszett, nyomj egy lájkot, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!



A cikk engedély nélküli felhasználása, másolása esetén a szerző jogi fellépéssel élhet!


3 megjegyzés:

  1. Thank u so much for sharing.I found cool samples like in these track,i share with u www.lucidsamples.com

    VálaszTörlés
  2. Tök béna, hogy nem lehet az oldalról feliratot copyzni.

    VálaszTörlés
  3. Ez meg milyen változata a Take on me c. dalnak??

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.
ca-pub-3250028034952783