RÉGI ÚJ ZENÉK BLOGJA 1 ÉVES


Régi Új Zenék Blogja




Mit olvastok Ti

     Pontosan 1 éve indítottam útjára a Régi Új Zenék blogját. Eddig a pillanatig 29 650 látogatás történt a blogon. A látogatók óriási többsége a Google-ből érkezett. A többi pedig a fórumokból – ahol jeleztem a célközönségnek az egyes cikkeket – egy része a Facebook-ról és csekélyebb látogató a lap.hu oldalakról.




     Eddig 10 lap.hu oldalra kerültek fel a különböző stílusokat bemutató cikkek, plusz egy azóta megszűnt. Ha a keréseket nézem, a legtöbben három előadó nevét keresve találtak eddig a blogra, mégpedig a Modern Talking, Vangelis, és Ennio Morricone.
     Ha arra vagytok kíváncsi, melyik cikkeket tekintették meg a legtöbben, egy kicsit árnyaltabb a kép, ugyanis amíg a főoldalon volt egy cikk, addig azt nem mérte külön a blogspot, ezért nem teljesen pontosak az adatok. Ellenben annyi azért megállapítható, mely cikkek voltak  a legnépszerűbbek, de hozzá kell tennem, közrejátszott az is, hol jeleztem. Így például a filmzenék iránt hatalmas volt az érdeklődés, a nyolc cikket rengetegen tekintették meg, egészen addig, míg az egyik filmes fórumon – kitolva ezzel az olvasókkal – moderálták a linkeket.
     A legtöbben az electro house-t bemutató cikket olvasták, a második helyezett lett a Bud Spencer – Terence Hill filmek zenéivel foglalkozó írás, és a harmadik – köszönhetően a labdarúgó Eb-nek – a három Eb dalt bemutató cikk. A Top 10-be – további filmzenei cikkek mellett – a popzenét bemutató, a Techno zenék 1. és Az igazi elektronikus zene c. írások kerültek.


Cikksorozatok

     A régi új zenéket bemutató cikksorozatok közül a synthpop történelmével foglalkozó volt a leghosszabb (10 rész). Sajnos úgy vettem észre, keresőoptimalizálási szempontból egyik rész ütötte a másikat, ezért is használtam később egyre többször a magyar elnevezést is (szintipop). A kilencvenes évekbeli techno és eurodance stílusokat évekre lebontó cikkeknek a szintipophoz hasonlóan megvan a maguk (nem csekély) olvasóközönsége, és örömmel tapasztaltam, hogy a spacesynth műfaj iránt is jelentős érdeklődés van.
     Előadókkal eddig hat ízben foglalkoztam, amelyek közül a Fake, Magazine 60, Video Kids, Mozzart együtteseket ill. előadókat bemutató cikkel egyfajta hiányt igyekeztem pótolni. A Bad Boys Blue-val és C.C. Catch-cal foglalkozó írásokban pedig igyekeztem a lehető legátfogóbb szemléltetésre a zenéket tekintve.
     Rengeteg határstílus ill. kevert műfaj van, ezeket folyamatosan mutatom be, ezért is fordul elő, hogy számos esetben egy-egy stílusnál kihagyok előadókat ill. zenéket, mert határesetek. Ebből a szempontból az egyéb internetes zenei oldalaknál is analizáltabb bemutatásra törekszem az egyes alstílusok és kevert műfajok bemutatásával.
     Több olyan stílust  szemléltettem amiről eddig nem volt átfogó magyar anyag, vagy csak csekély (pl. modern classical, electro house, dream trance).
     Érdekességként különleges válogatásokkal is foglalkoztam , mint az Electrodisco, Távol-keleti témák a 80’-as évek popzenéjében, Popcorn variációk, Német és Orosz népzenék a 90-es évek diszkózenéjében.


Egyéb érdekességek

     Sajnos a Mutató oldalt (felül a menüben) viszonylag kevesen használják, holott ott találja meg mindenki az érdeklődésének leginkább megfelelő cikkek linkjét.
     A Régi Új Zenék blogjához eddig 35 saját és a cikkekhez 54 táblázat készült el, utóbbiakat listaként tettem közzé. A fő táblázatom Excelben 13 500 sor körül jár, ahol minden egyes zeneszámnak precízen meghatároztam a stílusát (alstílusát). Ez és a többi előkészület nagy mennyiségű időt vett igénybe. Így is sikerült a maival együtt 72 bejegyzést közzétenni.
     Még számos téma és stílus van amelyekkel az érdeklődésnek megfelelően foglalkozni fogok, közben nem feledkezem el a rétegigényeket kielégítő zenékkel kapcsolatos témákról sem.
     Várom hozzászólásaitokat bármely témával kapcsolatban, még, ha csak zenei élményeitekről legyen is szó.

A bemutatott zenék egy részét (ritkaságokat is) itt Zenei lemezek, albumok (Cd-k, DVD-k)
vásárolhatjátok meg.

Ha tetszett, nyomj egy lájkot, és/vagy g+, s ha szeretnéd, hogy mások is megismerjék, meg is oszthatod!


2 megjegyzés:

  1. 'Isten éltesse' az oldalt!

    Nagyon szeretem olvasni a tematikus cikkeket itt, imádom a zenét, egy zenekedvelőnek igazi csemege ez a site. Sok érdekességet lehet olvasni.

    Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik, még sok-sok csemegét olvashatsz itt a jövőben.

    VálaszTörlés

Üzemeltető: Blogger.
ca-pub-3250028034952783